zaterdag 27 augustus 2011

Een kleedje voor de grootste polkadot-fan!

Ik heb een hele toffe nicht, een beetje een zotte ook wel. Ze noemt haar eigen wel eens 'brolkok' (hoewel ze de beste pannenkoeken bakt), combineert de gekste kleuren en heeft een grote liefde voor bolletjes. Ieder jaar hebben we een vast uitstapje: stoffenspektakel. Hoewel ze niet echt veel zelf naait gaat ze ieder jaar graag mee. Om bijvoorbeeld een bolletjesstofje te kiezen waar haar kleine nichtje dan een wikkelkleedje uit maakt. Het duurde wel even voordat het klaar was, ik was eerlijk gezegd een beetje bang om eraan te beginnen. Maar met de overlock gaat dat eigenlijk nog wel vlot. Op 3 juli kreeg ze haar kleedje ('schaam schaam' , zo'n 4maanden later) precies op haar verjaardag. Vandaag spraken we samen nog eens af in Leuven. En wat een geluk dat het regende tijdens het foto's trekken, want ze haalde een zeer passend attribuut boven...

Zeg nu zelf, Spaanse divaaaa?

23 opmerkingen:

  1. Sjiek sjiek sjiek. Ben fier op dochter en metekind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kleedje! Hele leuke mouwtje!
    Dat heb je weer knap gemaakt! Je nicht heeft chance!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Patroontje zelf getekend? Heel mooi! Patroontje zelf getekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kleedje! Is dat tricot of katoen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooi Hella! Je nicht zal content zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit nichtje is bijzonder fier en heel erg blij! mwah!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En niet alleen een Spaanse diva, ook nog mijn oude studiegenootje (uit Utrecht). Leuk om die ineens in mijn RSSfeeds voorbij te zien komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel tof kleedje! Ik vroeg me ook af of 't tricot is of katoen? Welk patroon heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankuwel allemaal!
    Het patroontje tekende ik weer zelf, zo ben ik zekereder dat de maat juist is.
    Stof is tricot.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! En alweer zelf getekend, toch een straffe ze, gij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij tekent dat zelf?! Chapeau hoor! Ik vind het echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel mooi gedaan. Je afwerking is altijd zo goed. Die mouwkes vind ik super !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supertof kleedje, jammer dat het geen bestaand patroon is, anders zou het hier zeker ook op mijn to do-list verschijnen. Ik ben helemaal weg van die mouwtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi! ik wou dat ik zelf ook zo goed kon naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig!! Echt heel erg knap gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waw Hella! Wat jij al allemaal kan! Prachtig kleedje, je nichtje heeft geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo grappig met die paraplu erbij. En ge zijt hé gij, benieuwd wat je nog allemaal van plan bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooh, zo'n mooi kleedje!
    Ben zelf ook dol op al die bolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen