vrijdag 4 september 2015

Een bewogen zomervakantie

Het was hier maar stil deze zomervakantie. Tijd om te naaien had ik maar de goesting, de creativiteit en de ideeën kwamen niet meer spontaan naar boven...
Na mijn verblijf in Zambia had ik twee drukke maanden op school met eindwerken, examens om dan uiteindelijk mijn diploma als vroedvrouw in handen te krijgen, hoera! Iets wat ik altijd al wou 'worden' en uiteindelijk heb kunnen waarmaken. Drie jaar studeren, veel stage lopen, mooie momenten meemaken maar ook veel worstelen met mezelf. De harde realiteit onder ogen zien in de Belgische ziekenhuizen en hier dan ook vaak mee geconfronteerd worden wat dan ook weer tot heel wat verdriet kon leiden. Na deze drie jaar denk ik dan soms ook: 'was het dit nu?' Ik viel in een zwart gat. Maar goed, ik krijg terug goesting, om te naaien, om me verder te verdiepen in de vroedkunde en alles wat erbij komt kijken, om op zoek te gaan naar een job.
Ik kom er wel :)

Ik kocht voor mezelf een mooie sjaal van Coisa (een afstudeercadeautje mag toch wel?) Een eerlijk product gemaakt van zijdezachte Italiaanse garen. Simpel en toch zo puur.
Ik naaide hier en daar wel wat, kledingstukken die in heel blogland al honderden keren werden genaaid. Ik durf ze zelfs niet meer te posten omdat ik het gevoel krijg dat het niet vernieuwend genoeg meer is. Wanneer ik rondkijk voelt het aan alsof het steeds beter moet zijn, de nieuwste patronen, de nieuwste stoffen en het lukt me niet om dit te volgen. Ach ja ik blijf gewoon maken wat ik graag maak. Ik naaide het konijntje Snuf van Ladybug & co. Een tof geboortecadeautje, ik stak er een belletje in wat het nog leuker maakt. Ik gebruikte een restje liberty stof. 'Snuf' een ideale restjesverwerker!

10 opmerkingen:

Agi zei

Proficiat met je diploma!
PS niet alleen vernieuwende dingen zijn leuk om te zien.

With love - by Eva zei

Maar Hella toch! Wij zien alles graag wat je maakt! En het zwarte gat na het diploma, als het dan "voor echt" begint, daar ben ik ook een beetje bang voor. En het pedagogenwereldje heeft dan nog veel minder leed dan het ziekenhuiswezen. Maar je haalde het, en jij wordt ongetwijfeld een geweldige vroedvrouw die jonge ouders zich nog jaren na de geboorte blijven herinneren! Tot snel! x

Anoniem zei

Een bevriende vroedvrouw is daarom in Nederland gaan werken... al is het daar blijkbaar toch ook sterk aan het veranderen (zoiets van: veel geld pompen in de kraamafdeling, patiënten op hun wenken bedienen 24/7 in het gedacht dat als ze dan later ooit voor een andere operatie moeten komen, ze zeker terug voor dat ziekenhuis zullen kiezen...) wel jammer!

Snuf is geweldig! Ik volg zelf bewust maar een aantal blogs om geen overrompeling van dezelfde patronen en stoffen te krijgen. Mensen die teveel naaien en laten zien, die volg ik niet meer, want dan word ik alleen maar gefrustreerd omdat het mij niet lukt er veel tijd voor te vinden ;)
En dat kunnen volgen van de laatste nieuwe stofjes en patronen, da's echt voor de die- hard's, dat lukt mij ook niet hoor! Met een gezin met twee kleine kinderen en een zware verbouwing, zullen de stofjes ongeveer tien jaar uit de 'mode' zijn, eer ze ooit verwerkt geraken, haha. Ik heb zelfs 2 bakken te koop gezet omdat ik er gewoon de tijd niet voor vind.

Maak gewoon wat je zelf tof vindt, en trek je van de rest niets aan. Zelfgemaakt blijft leuk (ik vind het tof wat je maakt, en toch echt wel wat anders dan wat ik geregeld tegenkom hoor!)

Veel succes met je zoektocht naar werk!

groetjes
Liesbeth

Gaëtane zei

Gewoon maken wat je graag maakt joh :-)

S*fie zei

oh ik herken dat gevoel van niet posten omdat het al duizenden andere keren getoond werd.
En vroedvrouwen zijn top, net weer mogen meemaken :) Je gaat wel iets vinden dat bij je past, een ziekenhuis, misschien zelfs zelfstandig, overzees, ... Succes ermee!

miekemoeche zei

Och lieve Hella, we laten ons al te vaak opjutten door deze maatschappij waarin alles TOP moet zijn en iedereen THE BEST moet worden en bovendien super origineel en snel en....pfff, daar wordt je soms zo moe van! Niks fout met gewoon tof, rustig, gevoelig, gewoon gelukkig! Blijf jij maar fijn verder doen zoals JIJ het goed vindt...en laat ons aub af en toe meegenieten van al dat moois wat je maakt!!!!
En ook van mij een hele dikke proficiat met je diploma! Ik wens je succes in alles wat je verder doen zal!
Lieve groet, Hilde

boomie zei

Proficiat met je diploma! Ik had een aantal jaren nodig om uiteindelijk op mijn gedroomde werkplek te landen, jij geraakt er vast ook wel. En over dat bloggen, ik herken dat gevoel, maar ik blog vooral nog voor mezelf, en weiger dus mee te doen met "trends"... Doe je eigen dingetje x

Liezewiezewoes zei

och liefje, ik heb vaak in blogland ook het idee van: Allé jong, ik loop mijlenver achter qua nieuw patroon proberen, of die hippe stof bestellen.
Meestal ben ik dagen te laat om iets hip te bestellen in een webshop en is het al lang uitverkocht. Het eerste patroon uit de nieuwe La maison victor wordt ook pas gemaakt als de volgende 2 edities al uit zijn...
Maar weet ge wat? ik leef ook nog tussen blogposten in. Ik moet gaan werken, ik moet voor 2 kinders zorgen, boodschappen doen en huishouden. Ik moet me al genoeg opjagen in dat leven, dat ik die blog, mijn eigenste plekje, hou voor de rust en kalmte die ik wil in het leven. En is dat plekje geen plekje dat uberhip is, dan is dat zo. het is ik, ik ben ook geen uberhippe kip :) En dat ik dik ok!

Ik maak het zelf nu zei

Mijn tempo loopt ook veel langzamer dan vele andere die naaien en daar over bloggen.Maar ik stoor me daar niet aan.Jouw Snuf is tof,heb hem nog niet gemaakt maar binnenkort wordt ons neefje 1 jaar dan ga ik hem misschien toch maken ;-) En ene dikke proficiat met je diploma,hopelijk kom je snel een leuke job tegen met toffe collega.

Piepow zei

Een dikke proficiat, Hella, met je diploma!
En die bedenkingen die je je maakt, daar herken ik mezelf ook in hoor. Ik ben ook zelden meteen mee met al die nieuwe trends, en eigenlijk moet dat toch ook niet? Gewoon doen waar je zelf zin in hebt, naaien wat je mooi vindt en in stoffen die je ok vindt, niet omdat ze net nieuw uitgebracht zijn maar omdat jij het gevoel hebt dat je er iets moois uit kunt maken. Zo doe ik het, de laatste tijd trek ik me van de rest veel minder aan, en dat voelt goed!