zaterdag 3 oktober 2015

Liefde op 't eerste zicht

De froy & dind zwaantjesstof, dat was nu eens echt liefde op het eerste zicht bij mij. Ik zag ze voor het eerst ergens in juli in de froy & dind winkel in Antwerpen, zo ontzettend mooi.
Ik bestelde een stukje van de donkere versie (bestaat ook in een rozige tint) bij Wild van stof (supersnelleservice!).
De Julia sweater van Compagnie M leek me een ideaal patroon om te combineren met de zwanenstof. Volgens de matentabel zat ik met mijn borstomtrek en taille aan een xs, mijn heupen daarentegen kwamen overeen met een 14jaar. Ik heb het erop gewaagd en maakte gewoon een xs. Uiteindelijk maakte ik ze alleen wat korter, voor de rest zit deze maat me als gegoten. Een aanrader dit patroon, snel klaar, duidelijke uitleg, ovelockvriendelijk en niet te vergeten het zit comfortabel en is toch nog elegant.
 
 
 


10 opmerkingen:

  1. Mooi Hella! Heb je de stof gedubbeld? Of is de tricot stevig genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vink: Dankjewel! :) De stof is niet gedubbeld met uitzondering van de boorden. De tricotstoffen van froy&dind zijn stevig genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt. Dat kraagje is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi stofje! Het staat je geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik negeer die heupen maat 14j, echt #schaterlach
    Gelukkig maakt die schoon trui me dat zeer makkelijk, die staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Perfecte combinatie met die rode boorden.

    BeantwoordenVerwijderen