dinsdag 16 september 2014

New York City

NY... Het zei me eerlijk gezegd niet zo veel totdat mijn vriend er vorig jaar een week naar toe ging en helemaal in de ban was van 'the big apple' bij terugkomst. Ik hoorde al zijn belevenissen (meerdere keren) en geraakte meer en meer overtuigd. Dit jaar besloten we er samen naar toe te gaan, elf dagen verbleven we in deze grote stad. Uren wandelen, de metrokaart ontleden, lekker eten, jazz concerten meepikken (met een jazz pianist aan mijn zijde moest dat wel natuurlijk ;) ), de gekste mensen tegenkomen, genieten van het uitzicht, 1000x omhoog kijken & de mooiste plekjes ontdekken...
En nu, ben ik helemaal verliefd!
We boekten een slaapplek in Brooklyn via airbnb, een aanrader als je iets budgetvriendelijk zoekt! Ontbijten deden we dan ook verschillende keren in Brooklyn zelf bij Paris Dakar waar ze heerlijke zoete en hartige pannenkoeken maakten.
Mijn absolute lievelingsbuurt was Nolita, amper een paar straten groot ten noorden van Little Italy. Hier vind je de leukste winkeltjes en restaurantjes en het is ook een vrij rustige buurt in tegenstelling tot het centrum van Manhattan (wat natuurlijk ook zijn charmes heeft).
 McJ bookshop met aangrenzend café.
Café Gitane: heerlijk ontbijten of lunchen en zeer vriendelijke bediening.
Mood fabrics: Ontzettend veel stoffen, ik wist niet waar eerst te kijken. Ik kocht enkele meters stof en wat ritsen die beduidend goedkoper zijn dan bij ons.
Om nu dan maar te eindigen met de tofste boekenwinkel ter hoogte van Bryant park: Kinokuniya
Hier vond ik de volledige 'Paumes' interieurcollectie boeken alsook de gekende Japanse naaiboeken.
NYC, het is de moeite!

11 opmerkingen:

  1. Een beetje Jazz, een beetje stofjes. Mooie deal! 11 dagen, zeg, dat moet idd de moeite geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, New York! Dat staat al lang op mijn to-do lijstje en ooit komt het er van. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Hella, dat geloof ik dat je helemaal weg bent van THE big Apple.....alleen die stoffenwinkel al....!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Ik word precies wat van op een afstand verliefd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh zalig! ik was er in de winter een paar dagen op de weg terug van een werk trip en zomer-NY staat nu heel hoog op het lijstje hier. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaw! Klinkt zalig!
    NY staat hier ook op het lijstje. Alleen nog even de wederhelft overtuigd krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig foto's! Ziet er idd. de moeite uit!
    En ohhhh die stoffenwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mmmm nog altijd 'stik'jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog enkele maanden en dan is het aan mij... Ik neem je tips mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig, ik krijg instant-goesting in NY!

    BeantwoordenVerwijderen