woensdag 31 december 2014

Muts voor Stella

Ik leerde Tine zo'n vier jaar geleden kennen via haar mama die een reactie achterliet op mijn blog en hierbij naar Tine haar blog verwees. We wonen niet zo heel ver van elkaar en spraken af om een ruil te doen. We bleven contact houden en af en toe afspreken soms met een cadeautjes ruil :)
Een fantastische madam is ze waar ik als toekomstige vroedvrouw ontzettend naar opkijk en me heel erg vind in haar visie op vroedkunde waar ze ook heel mooi over schrijft op haar blog.
Voor Stella's geboorte maakte in een mutsje in een prachtig liberty stofje (Ik weet dat Tine deze stijl heel graag ziet). Het patroon komt van deze leuke site, waar je nog heel wat andere leuke naai -en breipatronen kan vinden. Ik naaide de kleinste maat (0-3 maanden) in de 'winter baby bonnet' en gebruikte voor de binnenkant tricot stof. Ik had al een vermoeden dat het groot zou uitvallen, vandaar dat ik tricot gebruikte en geen wollen stofje omdat het eerder voor de lente/zomer zal gebruikt worden.
Lieve Stella met veel te grote muts
De muts past zelfs nog voor grote broer Viktor!
 
*** Ik wens jullie allemaal een mooi en liefdevol nieuw jaar toe!
Voor mezelf wordt het een jaar met een grote uitdaging, ik ga namelijk drie maanden stage lopen in een ziekenhuis (verloskamer + materniteit) in Zambia, het zal een verrijkende ervaring worden op alle vlakken. Bedankt voor de lieve reacties van de voorbije maanden ***

14 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! De beste wensen voor 2015 en succes met je stage!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi! Blij dat ik jouw blog ontdekt heb! Mooie dingen maak jij, zeg. En mooie foto's!
    Veel succes in Zambia! Ik studeer ook vroedkunde, en kan binnen twee jaar ook naar het buitenland als ik wil. Als ik nog geen gezin had... ik zou geen seconde twijfelen!
    www.eenvatvolvita.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig mutsje Hella,heb jij soms een linkje naar mutsje zelf ..ik vind het niet onmiddellijk terug ..
    Fijn creatief 2015 gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, Zambia, cool! Wanneer vertrek je? Want ik wil daarvoor wel nog eens afspreken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, Zambia, cool! Wanneer vertrek je? Want ik wil daarvoor wel nog eens afspreken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag het mutsje al voorbij komen op Tine haar FB: prachtig! Helemaal Stella!
    En jij veel plezier in Zambia, een echte levenservaring staat je te wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi! die wil ik ook wel eens maken.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi! die wil ik ook wel eens maken.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Cathy: Dankjewel! De link naar het mutsje staat in het blogbericht als je op patroon klikt. Maar hier is de link nog eens :) http://www.purlbee.com/2013/11/24/corinnes-thread-winter-baby-bonnet/
    @Eva: 5 februari vertrek ik, dus als het voor jou nog past ergens daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The same could not be said of record item sales. Although some collections with single men and women presented in the encounter (Weezer's 1994 first appearance album) did see item sales improves of 47 %, A queen of the Rock Age's Era Vulgaris, released this previous July, revealed no such symptoms and symptoms of development. The DS TV expenses ¥6,800 ($62.70), and can be used with the unique DS or the DS Lite.
    cheap runescape gold

    BeantwoordenVerwijderen